YAMAHA 750 FZ
Model FZ 750 byl představen v roce 1984.Byl to první pětiventil z jehož koncepce čerpá Yamaha vlastně dodnes.Byl to nadčasový motocykl.V roce 1988 motocykl dostal výfuk 4-1 na místo původního2-2.Byl nabízen jak v celo tak polokapotáži.V roce 1989 se začal vyrábět s předním 17 palcovým kolem namísto původního 16 palcového.Rám je svařen z ocelových profilů a jeho koncepce vychází z legendární Yamahy FJ.
Výhodou FZ je nenáročná a minimální údržba,malá spotřeba oleje,vysoký výkon -100 koní,pevný tuhý rám který nezná kroucení a vlnění.Slušná aerodynamika.Výhoda je také startování díky elektrickému čerpadlu které po zapnutí zapalování plní karburátory palivem.
Nevýhodou bezesporu téměř nulový výhled do zrcátek.Nepohodlné sedlo .Na sílu a výkon motocyklu málo účinné brzdy.
Pět ventilů na válec dává motorce slušnej krouticí moment 78Nm.Rozsah otáček pro turiostickou jízdu od 4 -6 tisíc.Mezi 6 tisíci do 8 tisít se slušně rozjíždí nad 8.000 otáček je to sportovní sedmsetpadesátka.
Technická data Yamaha FZ 750
Motor - Čtyřdobý kapelinou chlazený řadový čtyřválec rozvod 2x OHC pět ventilů
na válec.
Výkon - 74 kW /100 koní / při 10.500 ot./min
Největší točivý moment - 78 Nm při 8.200 ot/min
Karburátory - 4 Mikuni -34 mm
Hmotnost -230 kg
Maximální rychlost - 245 km
Nádrž - 21 litrů
Dojezd - 300 km
Tomuto motocyklu se bohužel nikdy nedostalo takových úspěchů jakých by si sám zasloužil.Vždy byl nějakým způsobem převálcován konkurencí.
Model FZ 750 byl představen v roce 1984.Byl to první pětiventil z jehož koncepce čerpá Yamaha vlastně dodnes.Byl to nadčasový motocykl.V roce 1988 motocykl dostal výfuk 4-1 na místo původního2-2.Byl nabízen jak v celo tak polokapotáži.V roce 1989 se začal vyrábět s předním 17 palcovým kolem namísto původního 16 palcového.Rám je svařen z ocelových profilů a jeho koncepce vychází z legendární Yamahy FJ.
Výhodou FZ je nenáročná a minimální údržba,malá spotřeba oleje,vysoký výkon -100 koní,pevný tuhý rám který nezná kroucení a vlnění.Slušná aerodynamika.Výhoda je také startování díky elektrickému čerpadlu které po zapnutí zapalování plní karburátory palivem.
Nevýhodou bezesporu téměř nulový výhled do zrcátek.Nepohodlné sedlo .Na sílu a výkon motocyklu málo účinné brzdy.
Pět ventilů na válec dává motorce slušnej krouticí moment 78Nm.Rozsah otáček pro turiostickou jízdu od 4 -6 tisíc.Mezi 6 tisíci do 8 tisít se slušně rozjíždí nad 8.000 otáček je to sportovní sedmsetpadesátka.
Technická data Yamaha FZ 750
Motor - Čtyřdobý kapelinou chlazený řadový čtyřválec rozvod 2x OHC pět ventilů
na válec.
Výkon - 74 kW /100 koní / při 10.500 ot./min
Největší točivý moment - 78 Nm při 8.200 ot/min
Karburátory - 4 Mikuni -34 mm
Hmotnost -230 kg
Maximální rychlost - 245 km
Nádrž - 21 litrů
Dojezd - 300 km
Tomuto motocyklu se bohužel nikdy nedostalo takových úspěchů jakých by si sám zasloužil.Vždy byl nějakým způsobem převálcován konkurencí.